3/14/2011

Thanks Seagate

Here I am back again, thanks to the help of the Seagate customer center. I know that this is not a tech blog, but I think that this was an important experience even for other people that have my own problem. As I wrote in my previous post, my hard drive was brocken and my pc didn't work. I sent a request to the manufacturer customer center because the hard drive is under warranty yet. After 10 minutes I sent the request, I received an e-mail where they asked me exactly what kind of problem I had. At the end of the discussion, they told me that a courier collected my hard drive at their own charges and brought it to the European branch for the problem analysis and eventually for the data recovery. After a week that my hard drive had left, it came back functioning, with all the data inside and without spending money. So thanks Seagate for helping me! And remember: if you had a problem with something, before doing anything, contact the customer center, it would help you!

Eccomi qui di nuovo, grazie all'aiuto del servizio clienti di Seagate. Lo so che questo non è un blog di informatica, ma penso che questa potrebbe essere un'esperienza importante anche per altre persone che hanno il mio stesso problema. Come ho scritto nel mio post precedente, il mio hard disk era rotto ed il mio pc non funzionava. Ho mandato una richiesta al servizio clienti del produttore perché l'hard disk era ancora in garanzia. Dopo 10 minuti che avevo inviato la richiesta, ho ricevuto una mail dove mi chiedevano esattamente che tipo di problema avessi. Alla fine della discussione, mi hanno detto che un corriere sarebbe venuto a ritirare l'hard disk a loro spese, e l'avrebbe portato nella filiale europea per l'analisi del problema, ed eventualmente per il recupero dati. Dopo una settimana che il mio hard disk era partito, è tornato funzionante, con dentro tutti i dati e soprattutto senza spendere un euro. Perciò grazie Seagate per avermi aiutato! E ricordate: se avete un problema con qualcosa, prima di fare qualsiasi cosa, contattate il servizio clienti, protrebbe esservi molto d'aiuto!

1 comment:

Anonymous said...

You are lucky! :)
Serena

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